سوال از احسان شریعتی
01_01_2010 . 02:26
#1
سوال از احسان شریعتی



دوستان گرامی!

هر روزه از سوی شما سوالات زیادی از روشنفکران نوگرای پیرو شریعتی بدست ما می‌رسد و از آنجا که ما ارتباط نزدیکی با این عزیزان نداریم، سوالات شما بی‌پاسخ مانده و موجب کدورت شما از ما می‌گردد.
ما بر آن شدیم که با گشایش این صفحات، سوالات شما در معرض دید همگان و از جمله این عزیزان قرار گیرد.
ما سعی می‌کنیم توجه این عزیزان را به سوالات شما جلب کنیم، اما در صورت عدم پاسخ‌گوئی مسئولیت آن بر دوش ما نخواهد بود
شما می‌توانید سوالات خود از آقای احسان شریعتی را در این بخش مطرح نمائید.
با تشکر کانون آرمان شریعتی



-------------------------
.
12_01_2010 . 20:25
#2
سوال از احسان شریعتی
با سلام
چرا نام خیابان ها و بیمارستان‌ها و ..... را شریعتی می‌گذارند، اما سخنرانی‌های دکتر را پخش نمی‌کنند؟
میزگردی در رابطه با افکار ایشان نمی‌گذارند؟ و چراهای بسیار دیگر.


تاریخ انتشار : ۲۲ / دی / ۱۳۸۸
ویرایش : یک بار / شروین
.
13_01_2010 . 01:33
#3
چگونگی طرح سوالات
با سپاس فراوان از مسئولین تالار به دلیل گردآوری و تهیه و تنظیم این مجموعه مفید و با ارزش .

مطمئناً در این بخش چنانچه ارتباط و همدلی دو طرفه نباشد و فضای انجمن مبدل به گفتگو نشود و به‌شکل گفتمان یکطرفه باقی بماند، مطمئناً ارزش و معنایی نخواهد داشت . لذا همانطور که از خانواده شریعتی و علی‌الخصوص آقای دکتر احسان خواهشمندیم که در این مجموعه فعالیت مستمر داشته و پاسخگوی پرسش‌های متنوع دوستان و علاقمندان باشند، همچنین از بینندگان و خوانندگان نیز انتظار می‌رود تا سئوالاتی ارزشمند، مفهومی، عامه پسند (که همگان بهره‌مند گردند) و قابل پاسخ مطرح کنند (یعنی نه بحث برانگیز باشد و نه پاسخگو را دچار سردرگمی جهت پاسخ کند و بقول معروف پرسش‌های آنچنانی نفرمایند ...)، تا این ارتباط به‌صورتی مثبت و ارزشمند حفظ گشته و استوار باقی ماند.
اینجانب بدلیل آشنایی اندکی که از آقای دکتر و فضای جامعه و همچنین میزان ارادت دوستان و علاقمندان به خاندان شریعتی بزرگ دارند، داشته و مطلع هستم، صمیمانه از دوستان خواهش می‌کنم که اندکی پیش از اظهار عقاید و بیان دیدگاه‌ها و پرسش‌های شخصی و احیانا جمعی خود ، قدری خود را به‌لحاظ جایگاه اجتماعی و سیاسی و تاریخی، جای این خانواده بگذارند و بنا بر این آگاهی، سلایق و دیدگاه‌ها، پرسش‌های خود را مطرح سازند. مطمئنا این روند دست کم دو ویژگی ارزشمند دارد :

۱. استمرار و گستردگی این مجموعه ( بخش پرسش‌ها ) به لحاظ کیفی و کمی.
۲. کمک به پاسخگو (یان) جهت هرچه زودتر و بهتر پاسخ گفتن به شما دوستان عزیز.

پیشاپیش از همه دوستان و عزیزان همراه سپاس‌گذارم و امیدوارم با عنایت و همدلی همه ما، این مجموعه به رسالت حقیقی خود جامه عمل بپوشاند و مبدل به یک پایگاه مفید و ارزشمند جهت شناخت همه جانبه‌‌ی شریعتی و میراث ارزش‌مند این متفکر دردمند کشورمان شود.

حــال پرسش من از همه خوانندگان و علی‌الخصوص آقای دکتر این است که آیا با مطالب فوق موافق هستند یا خیر!؟


تاریخ انتشار : ۲۳ / دی / ۱۳۸۸
ویرایش : یک بار / شروین
.
11_05_2010 . 11:41
#4
سوال از احسان شریعتی
با سلام

جناب آقاي دكتر، سوالي را كه از كانون كرده بودم، تكرار مي كنم. چون ايشان مرا به خانواده‌ی دكتر كه شما يكي از آنهاييد ارجاع دادند.

من مدتي است كه بخش‌هاي كوتاهي از كتاب "چه بايد كرد"، بخش آخر، دكتر شريعتي را تايپ كرده بودم. و به دليل فعاليت فرهنگي كوچكي كه در وبلاگ گروهي‌مان انجام مي‌داديم، مي‌خواستم تايپ اين كار را كامل انجام دهم، اما احتمال دادم كه شايد دوستان ديگري در كانون آرمان شريعتي اقدام به اين كار كرده باشند و لذا يك نوع موازي‌كاري صورت بگيرد. خواهشمندم در صورتي كه اين اثر دارد توسط ديگر دوستان تايپ و آماده‌سازي مي‌شود، مرا در جريان بگذاريد و چنان‌كه نشده، خودم آن را بطور كامل آماده نمايم!

اگر اين مساله برايم روشن گردد، می‌توانم به سرعت به ادامه‌ی كار تايپ و تكميل آن بخش بپردازم.

با سپاس بسيار


تاریخ انتشار : ۲۱ / اردیبهشت / ۱۳۸۹
ویرایش : یک بار / شروین
.
11_05_2010 . 17:49
#5
پاسخ از گروه شریعتی !
این پاسخ و یا در اصل "راهنمایی" از سوی گروه شریعتی است و به هیچ وجه منصوب به آقای دکتر احسان شریعتی نمی‌باشد، اما از آن‌جا که مشغله‌ي فراوان ایشان در این روزها و برنامه‌ریزی جهت برپایی مراسم ۲۹ خرداد را از سوی بنیاد فرهنگی دکتر شریعتی و شخص آقای دکتر شاهد هستیم، جسارت کردیم و به پرسش شما ، ما پاسخ گفتیم.

دوست عزیز ، تا آنجا که ما اطلاع داریم ، تقریبا بیش از ۹۰ درصد آثار دکتر شریعتی توسط بنیاد تایپ شده و آماده استفاده می‌باشد. لوح‌های فشرده‌ي منظومه‌‌ي آثار دکتر شریعتی در دست ساخت است و از نظر محتوایی و تکمیل مجموعه‌ي نوشتاری، تقریباً کامل می‌باشد. البته قرار بود این لوح در نمایشگاه کتاب امسال به فروش رسد که به دلیل برخی ملاحظات و تکمیل این اثر، به احتمال زیاد این محصول به نمایشگاه نرسید.

بنابراین می‌توان گفت که مجموعه آثار دکتر شریعتی، پیش‌تر به‌صورت کامل و دسته‌بندی شده تایپ و تنظیم شده‌اند و نیازی به تکرار این عمل نمی‌باشد. جهت آگاهی بیشتر ، می‌توانید به وبلاگ رسمی دکتر احسان شریعتی مراجعه کرده و در قسمت آرشیو ماه اخیر، معرفی برنامه کار بنیاد فرهنگی دکترشریعتی را مطالعه بفرمایید.

ما نیز می‌کوشیم تا این موضوع را رسماً پی‌گیری نماییم، و طی یک اطلاعیه در وبلاگ ایشان، ماحصل فعالیت‌های اخیر بنیاد را خدمت علاقه‌مندان ارائه کنیم. با سپاس


تاریخ انتشار : ۲۱ / اردیبهشت / ۱۳۸۹

ویرایش : یک بار / شروین
.
07_06_2010 . 01:43
#6
سوال از احسان شریعتی
با عرض سلام ، ادب، و احترام

تشکر می‌کنم از ایجاد چنین وب‌سایتی و اعتقاد دارم چنین فرومی بسیار مفید است و بزودی شاهد سیل مراجعین به اینجا خواهیم بود، به شرط این‌که پاسخ سوالات و مشارکت در بحث‌ها با دقت بالایی افزایش یابد.

اما القصه، چند سوال از آقای احسان شریعتی که این چند سوال گلچینی است از مجموعه‌ی بی‌شمار سوالی که برای یک دوست‌دار قلبی‌ی دکتر علی شریعتی از فرزندش پیش می آید:

سوال اول این‌که : جناب آقای احسان شریعتی! آیا احسان شریعتی دقیقاً وارثی در فکر و اندیشه از پدرش است و یا این‌که عقاید و نظراتی متفاوت از پدر دارد؟ و این‌که آیا راه و رسم شریعتی پدر به درد دوران پسر نیز می‌خورد و او تا چه حدی میراث‌دار این راه و رسم است؟!

سوال دوم من این است که : خط فکری احسان چیست؟ چرا احسان کمتر به ارایه‌ی نظرات خود می پردازد؟ آیا احسان شریعتی بخاطر کسب علم در حوزه‌ی فلسفی، برخلاف پدر ، یک انسان حسابگر است و یا این‌که به دنبال فرصتی است برای نشان دادن خود؟

سوم این‌که : وضع کنونی را در حوزه سیاست داخلی کشورمان و اتفاقات پس از انتخابات سال گذشته و حوادث و داستان های بسیاری را که پیش آمده را چطور می‌داند و اصولاً کشور را نیازمند یک شریعتی‌مانند می‌داند یا خیر؟

سوالات بسیار است، امیدوارم که شخص دکتر شریعتی با علم به این‌که سالروز وفات خورشید کویر نزدیک است، شخصاً به سوالات پاسخ دهند.

با تشکر ـ یک مسلمان


تاریخ انتشار : ۱۷ / خرداد / ۱۳۸۹

ویرایش : یک بار / شروین
.
06_09_2010 . 20:18
#7
سوال از احسان شریعتی
دوست عزیز درود برشما

با امید به اینکه آقای دکتر احسان شریعتی شخصا به این پرسش شما پاسخ دهند ، اما چنانچه این امر محقق نشد ، باید بگویم که قرار است در آینده ای نزدیک ، مصاحبه‌ي ما با ایشان منتشر گردد . این مصاحبه پس از انتشار در وبلاگ رسمی ایشان ، در همین تالار نیز موجود خواهد بود . فکر می‌کنم پاسخ بخش کثیری از سئوالات شما در آن مصاحبه موجود باشد .
با سپاس
.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان