جملات شریعتی درباره ملیت
09_01_2010 . 20:13
#1
جملات شریعتی درباره ملیت



دوستان گرامی!
جهت تهیه آرشیوی برای دسته‌بندی موضوعی اندیشه‌های شریعتی، جملات شریعتی درباره ملیت را با ذکر شماره مجموعه آثار و صفحه مربوطه، در این بخش وارد نمائید.


ــــــــــــــــــــــــــــــ
.
05_01_2011 . 23:08
#2
بستوه آمده‌ام ...
"... از این همه ذلت و ذلت و ضعف و ضعف و تسلیم و تسلیم و خلق و خوی دم جنبانی در برابر قدرت و برای لقمه‌ای نان و پاره‌ای استخوان و وحشی‌گری در برابر ضعف و پارس کردن بفرمان ارباب، بستوه آمده‌ام. تحمل‌پذیر نیست که ملتی متمدن که از برجسته‌ترین ملت‌های عزیز تاریخ بوده است و ملتی که در اسلام بزرگ‌ترین فخر را کسب کرده است و ملتی که در جهان مارک علی را برپیشانی دارد، ذلت و زبونی سگ را پیدا کند، پاچه‌ي ضعفا را بگیرد و بر غریبه‌ها پارس کند و کنار در ارباب دم بجنباند و در اسلام سگ نجس است، ولو سگ خاندان پیغمبر، که از سگ بیزارند و سگ بازی را صفت یزید می‌شمارند! ..."


مجموعه آثار ۱ / با مخاطبهای آشنا / صفحه ۳۹ – آخرین نامه‌ي مفصل دکتر - اردیبهشت ۱۳۵۶
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
.
20_09_2011 . 16:20
#3
جملات شریعتی درباره ملیت
"... انسان نهالی است که در زیر نور ایمان و هوای فرهنگ و بر روی خاک ملیت خویش می‌روید و ریشه در عمق تاریخ می‌دواند و از ذخائر تجربه‌ها، عاطفه‌ها، ارزشها، عشقها و ایمانها، شکستها و پیروزیها و خلاصه ساخته‌ها و اندوخته‌های عقلی و علمی و احساسی و هنری و ادبی و آرمان نسلها و عصرهای مستمری که تا آن سوی تاریخ می‌رود و به خلقت نوعی خویش می‌پیوندد، تغذیه می‌کند..."


مجموعه آثار ۱ / با مخاطب‌های آشنا / ص ۱۵۲
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان